Як працюють служби доставки по США?
У зв’язку з великим попитом на інтернет шопінг і зростанням онлайн активності користувачів з 2020 року в США на 37% збільшився оборот поштових відправлень, таким чином суттєво збільшилося навантаження на доставщиків і кур’єрів, що в свою чергу, призвело до зниження якості обслуговування.
Великі компанії, такі як amazon, ups, fedex почали залучати додаткових логістів для своєчасної доставки вантажу, проте контролювати якість таких доставок, а також гарантувати їх сумлінне виконання – стало складніше.
Наприклад, такий гігант як amazon, презентував послугу Amazon Flex. Завдяки цій послузі будь-який користувач може стати кур’єром посилок amazon, для цього достатньо мати смартфон, на який можна встановити додаток, бути повнолітнім, мати права і транспортний засіб.
На жаль, подібні системи не досконалі, оскільки замовлення вважається доставленим, коли «одержувач» розпишеться за отримання вантажу, проте нерідко кур’єри самостійно підписуються за доставку посилки і практика залишити товар «біля дверей» або ж «на території складу» має місце бути для США .
Перше – це графік і швидкість доставки. Якщо кур’єр не доставив товар і проводиться його повернення, то це розцінюється як погана робота кур’єра і щоб відповідати стандартам за якістю доставки, посилки можуть бути залишені на «задньому дворі» або ж «під дверима», а так як фактичного одержувача – немає, то кур’єр самостійно розписується за отримання.
Друге – матеріальна складова. При поверненні посилки, витрати по поверненню і з повторної доставки будуть утримані з кур’єра, а дані витрати ніхто не хоче брати на себе.
Недосконала логістика
– У деяких випадках можуть бути помилки в сортувальних фондах, які обробляють посилки і визначають який вантаж, в якому напрямку має бути доставлений. Наприклад, якщо у Вас одне відправлення (один трек номер), але воно містить 4 місця (коробки), то не рідкісні випадки, коли кур’єру можуть видати 3 коробки, які він чесно доставить, але в трекінгу кур’єр може помилково зазначити, що віддав всі 4 місця (коробки), оскільки людський фактор ніхто не відміняв. Якщо це сталося, то дуже складно довести магазину або постачальник що відправлення прийшло не в повному обсязі, оскільки транспортна компанія США буде вважати даний трек номер, як доставлений, а значить, що і всі товари, що були в цьому трек-номері теж доставлені.
– Інший приклад, якщо кількість відправленого вантажу на одну адресу дуже багато, то його можуть доставляти величезними контейнерами або паллетамі (типово для складів оптових покупок mail forwarding).
Що це означає? Коли на сортувальному центрі (наприклад UPS New Jersey) бачать, що за однією адресою йде тисяча посилок, то на даний адреса не будуть відправляти тисячу кур’єрів, а даний вантаж буде запакований і доставлений 1-2 паллетамі на склад. Як ми розуміємо, при доставці даних палет статус «Доставлено» буде поширюватися на всю 1000 посилок одночасно, хоча це не завжди так.
Якщо ж в трекінг зазначено, що товар доставлений, але форвардер його не отримував, що робити?
Перше – це якомога швидше почати розбиратися в ситуації, що склалася. Просто звинуватити форварда в розкраданні посилки – недоцільно і в більшості випадків немає сенсу, адже форвардер – це зацікавлена особа в вирішенні Вашої проблеми і подальшій допомозі.
Друге – уважно перевірити дані трекінгу, а саме:
– адреса доставки, яка вказана в Proof of Delivery перевізника США, чи збігається поштовий індекс і адреса доставки. Якщо не збігається, то потрібно написати продавцеві для вирішення питання. Чому продавцю ? – тому, що тільки відправник може вирішити питання с почтовою службою, та отримати повернення або компенсацію. Якщо відправник ігнорує запити, то відкривати claim / кейс в магазині по поверненню Ваших коштів (якщо, це наприклад, ebay) або ж платіжній системі (якщо це paypal).
– в який час був доставлений вантаж. Прийом вантажів складом США проводиться тільки в робочий час, а саме: з понеділка по п’ятницю з 9-00 (9AM) до 18-00 (6PM), в інший час склад закритий і фізично не може приймати вантаж.
– хто саме підписався за отримання посилки. Відповідно до даної інформації можна зрозуміти, чи є дана людина співробітником USAinUA або визначити особу людини, хто працював на складі під час приїзду кур’єра.
Чому довіра до Форвардера важлива для Вас?
1. Відкриття складу в США або Європі і отримання міжнародної ліцензії дуже складний, довгий, витратний і трудомісткий процес. Жоден з офіційно працюючих складів mail forwarding і його співробітників не буде ризикувати своєю ліцензією і репутацією, через «недоставлення» посилки, яким би цінним не здавався Ваш вантаж.
2. Більш того, розкрадання вантажу – це кримінальна відповідальність і дуже суворо карається законодавством, з цього варіант «крадіжки товарів» співробітниками складів форвардерів можна відразу ж відкинути і не повертатися до нього.
Давайте на прикладі 3-х випадків, з якими ми зіткнулися в нашій практиці, розглянемо, що Вам потрібно робити, якщо Ви дійсно не отримали товар і він не був отриманий складом USAinUA.
Приклад перший – служба доставки FEDEX.
Продавець відправив товар по США службою Fedex, дане відправлення містить 3 коробки. По трек номеру ми бачимо, що перші 2 коробки були відзначені як доставлений 29/07 (співробітники складу розписалися за отримання), однак 3-тя коробка (яка не була отримана), відзначена як доставлена 30.07.
При виборі відправлення 281858606, ми бачимо, що за отримання вантажу підписався LLARRY, однак на складі США і прилеглої території таких працівників немає, з цього випливає висновок, що склад США не приймав дане відправлення.
Приклад другий – служба доставки UPS
Продавець відправив товар по США службою UPS, дане відправлення містить 7 коробок з різними трек-номерами, з яких отримано було лише 6.
Після переходу на трекінг служби доставки США ми бачимо дані по вантажу, для вибору цікавить нас коробки ми натискаємо 1 of 7 Piece Shipment.
Після вибору 1 of 7 Piece Shipment можемо ознайомитися з усіма коробками, нас цікавить 1Z673E7W0347638 і згідно даних доставщика товар був доставлений о 18:40, при цьому склад США працює з 9:00 до 18:00, з цього фізичний прийом вантажу був неможливий, так як склад був закритий. Так само за прийом вантажу ніхто не розписувався, про що зазначено в трекінг “Met Customer“.
Приклад третій – служба доставки UPS
Продавець відправив товар по США службою UPS, дане відправлення містить 1 коробку, яка не була отримана. Після переходу на трекінг служби доставки США ми натискаємо “Proof of Delivery” для детального ознайомлення з даними по доставці вантажу.
Після вибору Proof of Delivery ми бачимо час доставки 19:39 (7:39 P.M), при цьому склад США працює з 9:00 до 18:00, з цього фізичний прийом вантажу був неможливий, так як склад був закритий. Так само за приймемо вантажу ніхто не розписувався, про що зазначено в трекінг “Met Customer”.
Після того, як ми переконалися, що товар дійсно не була отримана або доставлений, склад США не знайшов даний вантаж на території складу або ж серед невідомих під іншим трек номером (зміна трекінгу актуальна для міжнародних відправлень), є комплекс варіантів вирішення ситуації, що склалася.
Крок 1 – створити скаргу в відділі claim доставщика США.
Розглянемо на прикладі UPS, оскільки всі акаунти і дії однакові.
Для створення claim у Вас повинен бути обліковий запис у системі UPS, його можна створити безкоштовно слідуючи інструкція сайту UPS.
Переходимо на сайт UPS https://www.ups.com/us/en/help-center/claims-support.page ?, після чого вибираємо Start a claim, вказуємо трек номер за яким Ви хочете відкрити claim, вказати всі запитані дані (хто пише звернення, одержувач, відправник, третя особа), вибрати проблему і детально її описати. Дуже важливо не поспішати і приділити достатньо часу на докладну розповідь Вашої проблеми.
Після того як кейс був успішно сформований, Ви можете слідкувати за статусом заявки (claim status і status detail) за посиланням https://www.ups.com/claims?loc=en_US. Потрібно запастися терпінням, оскільки для розгляду заявки потрібно 1-2 тижні. У період даного часу рекомендуємо повідомити так само в магазин, що б він був в курсі даної ситуації і можливо продавець буде сприяти вирішенню і звернеться в службу доставки США, як відправник.
При натисканні на view detail Ви можете більш детально ознайомитись з кейсом і всіма деталями.
В даному випадку, після розслідування UPS і аргументів заявника була проведена виплата запрошеної компенсації. Ми бачимо, що в даному прикладі, було 5 коробок з яких 1 не прийшла, і вартість запитаної компенсації по даній коробці 2929 $, яка була виплачена відправнику.
На жаль, виплата одержувачу неможлива, з цього при позитивному результаті виплата завжди буде проведена відправнику.
Після позитивного рішення, Ви можете звернутися до відправника вантажу (продавцю) і надати йому всі дані, що б він зробив повернення коштів, які отримав від служби доставки США.
У більшості випадків, продавці неохоче, проте проводять повернення, оскільки репутація магазину або ж рахунок у рази дорожче, при цьому продавець нічого не втрачає.
Якщо все ж крок 1 не спрацював, то переходимо до кроку 2.
Крок 2 – подати заяву в кібер департамент США.
Переходимо на сайт https://www.ic3.gov/Home/ComplaintChoice, далі вибираємо IC3.gov, погоджуємося з правилами і підтверджуємо, що ми надаємо достовірну інформацію і розуміємо всю відповідальність за дачу неправдивих даних, і залучення до відповідальності. Далі детально заповнюємо надану анкету
Ставимо галочку внизу, після чого у нас сформовано заяву, і ми можемо зберегти його в pdf форматі.
Після отримання цієї заяви ми знову звертаємося до продавця або ж магазину, із запитом щодо повернення коштів.
Крок 3 – звернення в платіжну систему.
Якщо ж перші 2 пункту Вам не допомогли і все ж магазин не проводить повернення коштів, то ми можемо звернутися в платіжну систему через яку оплачувався товар або ж claim службу ebay (якщо замовлення в магазині ebay).
Розглянемо на прикладі популярної системи PayPal, яку використовує сайт ebay, де можуть проводити продаж приватні особи, оскільки будь-який офіційний з магазинів після кроку 1 поверне кошти.
Заходимо в платіжну систему https://www.paypal.com, вибираємо транзакцію яка нас цікавить, натискаємо Report an issue. У цьому вікні ми звертаємося до продавця через PayPal, заявляючи про свою проблему.
У вікні Report a problem вибираємо потрібний пункт (що Ви не отримали товар – I did not receive an item I purchased), далі вказуємо всі необхідні дані, детально описуємо ситуацію і прикладаємо рішення UPS, а так само заяву в кібер департамент з даного справі.
Після заповнення всіх даних і підтвердження буде відкрито кейс, який Ви зможете відслідковувати в особистому кабінеті paypal.
З цього моменту продавцеві дається 7 днів на надання відповіді (в деяких випадках можна не чекати, все кейси індивідуальні, проте в більшості випадків це 7 днів), якщо ж пояснень від продавця не було і він не повернув кошти, то Ви можете для прискорення ” загострити кейс “і залучити до розгляду сам PayPal, після чого протягом 5 днів PayPal розгляне надані дані від продавця і покупця і винесе своє рішення по компенсації.
Повернення коштів здійснюється тільки на початковий метод оплати (original payment method). Якщо Ви проводили оплату карткою через PayPal з балансу, то кошти повернуться на Ваш баланс, якщо з карти visa / mastercard через PayPal (ні з доступного балансу), то кошти будуть зараховані на Вашу карту, але не відразу, в середньому на це потрібно близько 7-10 робочих днів в залежності від Вашого банку. Статус заявки в обох випадках – буде refund або full refund, а так само на Вашу пошту надійдуть повідомлення від PayPal про успішне закриття кейса / клейма на Вашу користь.
Важливо! При складанні Сlaim заяв! Якщо постачальник по США або ж Кібер департамент запідозрить, що інформація надана Вами – неправдива, то Вас заблокують і Ви будете внесені в чорні списки за всіма даними, які надали (як поштові так і платіжні), з цього даний варіант краще не використовувати, якщо ж Ви отримали товар або ж ціна товару не перевищує 50 $ (claim відкривають для загублених посилок вартістю від 50 $ і вище).
Сподіваємося дана інструкція була Вам корисна, якщо Ви хочете уникнути всіх можливих ризиків по разберательства з продавцями, постачальник США і платіжними системами, то Ви можете скористатися послугами USAinUA з купівлі + доставці товару під ключ.
Проводячи покупку і доставку товару через USAinUA Ви захищені від будь-яких, можливих проблем пов’язаних з купівлею і доставкою товару, оскільки USAinUA має колосальний досвід і гарантує безпеку доставки і цілісність Ваших коштів.